Connect with us

Hi, what are you looking for?

European Union

Ukrainian MP Geo Leros calls for an investigation into payments to Ukrainian oligarchs for the production of a unified TV marathon

Ukrainian authorities have launched another state-owned TV channel. Independent television channels are banned in Ukraine.

Geo Leros, a prominent Ukrainian MP ( pictured), said this on his video channel.Accusing the Ukrainian authorities with monopolization TV broadcasting in Ukraine.

It is important to recall that independent TV broadcasting was virtually prohibited in Ukraine since the Russian invasion. The state funds TV channels with funds for a TV marathon that is broadcast by all channels.

Leros claims that more than 20 million dollars were transferred by Leros to the television channels of Ukrainian oligarchs Firtash, Kolomoyskyy and Pinchuk in order to produce the marathon.


According to the Ukrainian opposition, the United Marathon shows signs of censorship and corruption.

Investigators from the independent media outlet Bihus.Info found that the news block for the TV Marathon was produced by Kinokit, which is associated with Kyrylo Tymoshenko, the deputy head, Office of President of Ukraine. This is an interference direct by the authorities in media’s editorial policy.

The telethon is not the only one. Freedom, the state television channel, broadcasts in Russian, and it does so contrary to Russian law. Rada is another state television channel. Suspilne is the channel that is funded from the state budget.


Last week, the Ukrainian authorities created an additional state TV channel, Army TV.

Opposition TV channels like Pryamiy or Espreso, which were controlled by Petro Poroshenko the former President, were subsequently taken off air and only broadcast on YouTube.

Leros asserts that Ukraine is becoming an undemocratic country.

This article is shared:

EU Reporter publishes articles sourced from many outside sources that reflect a broad range of views. These articles do not necessarily reflect the views of EU Reporter.

You May Also Like

European Union

After a Russian-occupied Zaporizhzhia nuclear plant in Ukraine was detained, U.N. nuclear watchdog chief Rafael Grossi announced that the man responsible has been released....


For many years we have seen how the Soft Power used by the Kremlin works exclusively through culture, exhibitions, musical groups presentations, etc. It...


The Azerbaijani diaspora, which numbers some 60 million people around the world has entered the virtual social media battle being waged between Armenia and...

United States

The body of the stone dealer had been decaying for several weeks by the time it was found in an Upper West Side apartment....